Tuesday, December 11, 2007

Marseille vs. Liverpool FC

Ni anar inte vilken viktig kväll och vecka som väntar för alla scousers och fans runt om i världen.
Idag avgörs nämligen LFC´s öde i Champions league och om det går åt pipan ikväll så avgörs definitivt Rafael Benitez öde på söndag.Om Liverpool går på pumpen mot Manyoo så kan jag inte tänka mig att rotationskungen Rafa jobbar längre än till jul .
Det funkar liksom inte att i en storklubb som Liverpool missa både ligan och CL samma säsong.
Nu har ju inte Liverpool vunnit ligan sedan -89/90 men det är ingenting som hindrar fansen att ställa höga krav på klubben, med all rätt ska tilläggas. Spelarna och managers tjänar sjuka pengar på att lira/coacha boll och har man köpt in en spanjack för 350 millar som ska lira på topp, då kommer kraven garanterat.
Jag hoppas och tror dock att vi spöar Marseille ikväll ( 1-2 är mitt tips) och att jag slipper må sådär dåligt som man gör efter förluster...YNWA

No comments: